Hva vil du bidra med i Sandved Turn?

09.01.2025

Sandved Turn ble etablert i 1975, og de siste årene har klubben vokst kraftig. Vi har nå passert 900 medlemmer, noe vi er svært glade for og stolte av. Den gledelige utviklingen resulterte i at vi i fjor ansatte en administrativ leder for å håndtere den daglige driften av klubben, mens resterende oppgaver drives av frivillige som brenner for barn, idrett og sosialt samspill.

Styret i Sandved Turn består av totalt 8 medlemmer i ulike roller. Vi trenger nå flere engasjerte foreldre som kan være med å bidra til klubbens videre utvikling og strategiske arbeid. Dette er en fantastisk mulighet til å være med på å forme fremtiden for klubben vår og sikre at vi fortsetter å tilby et godt miljø, gode treninger, aktiviteter og arrangementer for våre medlemmer.

Noen av styrets medlemmer er på valg i 2025 og vi ønsker nå å identifisere foreldre som kunne tenke seg å stå på nominasjonsliste. I tillegg har vi behov for flere foreldre til å bidra inn i våre komitèområder, uten å sitte i styret.

Hva vi ser etter for nominasjonskandidater til styret:

  • Engasjement og interesse for idrett og turn
  • Engasjement og interesse for organisasjonsarbeid eller styrearbeid
  • Evne til å samarbeide og jobbe i team
  • Ønske om å bidra til et positivt og inkluderende miljø
  • Beherske digitale plattformer

Hva vi tilbyr for styremedlemmer:

  • Muligheten til å påvirke og utvikle turnforeningen
  • Erfaring fra styrearbeid og organisasjonsutvikling
  • Et hyggelig og inkluderende miljø med engasjerte kolleger
  • Nødvendig opplæring vil bli gitt
  • En årlig sosial samling

Styrets rolle i hovedtrekk:

  • Møtes til månedlige møter
  • Sette i verk årsmøtets og overordnede organisasjonsledds regelverk og vedtak
  • Påse at idrettslagets midler brukes og forvaltes på en forsvarlig måte
  • Etter behov oppnevne komiteer, utvalg eller personer for spesielle oppgaver og utarbeide mandat/instruks for deres funksjon
  • Planlegge og ivareta klubbens totale drift, herunder mål- og strategiarbeid, budsjett og regnskap
  • Påse at organisasjonen følger idrettens retningslinjer
  • Hvert styremedlem tildeles sitt komitè/ansvarsområde

Komitèområder:

Vi har mange foreldre som gjør en fantastisk god og viktig innsats inn i våre komiteer, men nå trenger vi enda flere å fordele oppgavene på:

  • Arrangement og konkurranse
  • Salg og dugnad
  • Material og utstyr
  • Økonomi og støttemidler
  • Marked og SoMe

Har du lyst til å ta en større del i klubben? Vi har både små og større oppgaver som skal tas hånd om.

Fyll inn skjemaet for å melde din interesse og få mer informasjon: https://forms.gle/Bc6hQPg7tY9zX2bi7

Vi ser frem til å høre fra deg! :)


Lene Sørheim Fjermestad

Lenesorheim@gmail.com

Medlem av valgkomiteen